استاندارد ساخت دیگ بخار

کلیه دیگ های بخار ساخت شرکت ها بر اساس استاندارد های بین المللی BS2790 و استاندارد ملی 4231 تولید می گردد که تحت نظارت شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران طراحی و ساخته می شود و با پلاک کنترل کیفی و نشان استاندارد ارائه می شود.

سیستم ساخت دیگ بخار به صورت عقب مرطوب و با فشار کار 6 ، 8، 10 بار ساخته می شود.

ظرفیت دیگ های بخار از 100Kg/h تا 10000Kg/h و دمای طراحی 250 درجه سانتی گراد می باشد.

تعبیه دیگ های بخار به منهول وهندهول های متعدد ، دسترسی به سطح تیوب ها و کوره را میسر می سازد که این امرسرویس ، رسوب زدایی و تعمیر را برای مصرف کننده آسان می سازد.

طراحی و ساخت کلیه دیگ ها براساس  نقشه های مورد تأئید شکت های بازرسی صورت می گیرد که با جدیدترین بازبینی ها توسط متخصصین طراحی در اختیار این شرکت قرار می گیرد.

دریچه های جلو و عقب ،کاربازدید ، سرویس و تعمیر دیگ را آسان  و از مدت زمان طولانی عملیات مربوطه می کاهد.

به علت مجاورت مقاطع لوله با کوره ، بازرسی ، سرویس  و تعمیرکوره و تیوب ها به سادگی میسر است.

فولادهای مصرفی در ساخت پوسته ، کوره و شبکه های دیگ از نوع 17mn4 – DIN 17155 و A516GR70 و تیوبهای حرارت از نوع St35.8 – DIN17175 می باشد.

طراحی دیگ  برابربا 1/1 ماکزیمم فشار کار بوده وبا فشار 1/5 برابر فشار طراحی تست هیدروستاتیک می شود.

کلیه خطوط جوش مطابق استانداردهای ملی و بین المللی توسط نمایندگان اداره استاندارد و تحقیقات  صنعتی ایران آزمایش می شود که این آزمایشات شامل رادیوگرافی ، التراسونیک  ، مواد نافذ و هیدروستاتیک می باشد.

کلیه جوشکاران مطابق استاندارد EN 287 – 7  مورد آزمون صلاحیت جوشکاری قرار گرفته اند و دارای گواهینامه صلاحیت جوشکاری از معتبرترین مراکز بازرسی و آزمون ، تحت نظارت کامل واحد کنترل کیفیت کارخانه می باشد.

الکترودهای مصرفی برای جوش های نفوذی و تکمیلی از نوع E6010 و E7018  می باشد که مطابق با PQR و WPS مربوطه مورد مصرف قرار می گیرد.

کلیه فلنج های مصرفی از نوع استاندارد PN16  می باشد.طراحی و ساخت درب های دیگ لولایی و بازشو هستند که این امر تعمیرات احتمالی دیگ را آسانتر می کند.

دربها با بتون نسوز ( سیمان مصرفی از نوع فوندو فرانسه و شاموت مخصوص ) عایقکاری می شود.ایزولاسیون مناسب توسط پشم سنگ و کاور آلومینیومی یا استیل ( مطابق درخواست خریدار ) از اتلاف حرارت جلوگیری کرده و ضمن محافظت دیگ در برابر رطوبت و کلیه عوامل خارجی ، بر زیبایی  محل نصب می افزاید.

قطعات انواع دیگ بخار  تابلو برق و کنترل ها از بهترین نوع انتخاب گردیده و دارای کارایی و ضرورت اطمینان بالا می باشد و وجود سوییچ های کنترل فشار و سوپاپ های اطمینان و همچنین شیشه آب نما برای کنترل  چشمی و آژیر خطر ایمنی دستگاه  را به حداکثر می رساند.

طراحی و بسته بندی


امروزه صنایع بسته بندی با سه موضوع مهم و رقابتی در خصوص طراحی بسته بندی و کارتن پارت  مواجه هستند .


قیمت

مسائل محیط زیستی

جذب مشتری واطلاع رسانی


این موارد سبب می شوند تا با بهره گیری از تجربه محاسبات صنتی و جدید و چرخه های سعی و خطا به طراحی کارتن پرداخته شود .

 در این راستا با استفاده از نرم افزارهای شبیه سازی و ماشین آلات نمونه سازی ساخت و تولید نمونه های مشابه با شرایط تولید امکان پذیر می باشد که در طراحی کارتن و بسته بندی امر بسیار مهمی بشمار می رود .

سعی در بهبود محصولات تولیدی و آگاهی رساندن به مشتریان دارد .

واحد کنترل کیفیت و آزمایشگاه مواد اولیه ورودی- محصول در جریان ساخت- محصول نهایی- شرایط ساخت و استفاده از چسب نشاسته- آب دیگ بخار و پساب خروجی کارخانه را آزمایش و ثبت می نماید .

در این واحد پس از کنترل و ثبت موارد یاد شده در مورد کارتن سازی اطلاعات و داده ها جمع آوری و تجزیه و تحلیل شده و مورد بررسی قرار میگیرد. .

ویژگی های کارتن جهت بسته بندی عمومی

شرکت های کارتن سازی باید اقدام به دریافت استاندارد 150 ملی ایران جهت بسته بندی عمومی گردند و کلیه محصولات این شرکت ها از لحاظ ویژگی های مورد نظر استاندارد بوده و دارای شناسنامه کیفی  باشند.

این استاندارد در مورد کارتن که جهت توزیع کالا در داخل ایران از طریق حمل و نقل زمینی استفاده می شود کاربرد دارد و کارتن های غیر قابل نفوذ به آب و هوا و کارتن هایی با انتهای چوبی و چاپ کارتن  را شامل نمی شوند.



مشخصات مورد نظر جهت استاندارد ملی 150 جهت بسته بندی عمومی بشرح ذیل است:

نوع مقوا

حداکثر وزن محموله بر حسب کیلوگرم

حداکثر مجموع ابعاد داخلی برحسب میلیمتر

حداکثر مقاومت به ترکیدن بر حسب کیلوگرم بر سانتیمتر مربع

سه لایه

و

پنج لایه

5

135

6

8

750

8

10

1025

10

15

1275

12

20

1525

13

30

1650

15

40

1775

21

پنج لایه

و

هفت لایه

15

1275

9

20

1525

10

30

1650

14

40

1775

17

55

1900

24

75

2150

29

 

ویژگی های بسته بندی مطلوب


بسته بندی به عنوان یکی از ابزارهای مهم بازاریابی شناخته می شود و شرکت ها و دولت ها برای افزایش توان رقابتی خود در بازارهای داخلی و خارجی از آن سود می برند.

یکی از راه های بسته بندی استفاده از صنعت کارتن سازی است.

امروزه از بسته بندی فقط برای محافظت از کالا استفاده نمی شود، بلکه برای آن نقش ها و مسؤولیت های زیادی قائلند از جمله اینکه ارزش افزوده ایجاد کند و به خریدار پرستیژ و اطلاعات دهد.

باید مشتری را جلب کند، جذابیت داشته باشد، شخصیت و شأن مشتری را حفظ کند و به مصرف کننده احترام بگذارد. فرهنگ وارزش ها را درکشورهدف در نظرداشته باشد و از فرهنگی استفاده کند که برای مردم لذتبخش است.

نوع و جنس مواد اولیه از نظر بهداشتی و ایمنی مناسب انتخاب شود و سلامتی در مورد مصرف را تضمین کند.

 باید طوری طراحی شود که دسترسی به کالا راحت و به راحتی قابل حمل باشد، به خود کالا لطمه نزند و مطابق با استانداردها، مقررات بازار و کشور مورد نظر باشد. مواد مصرفی، قابل بازیافت باشد، تولید آشغال نکند و به محیط زیست لطمه نزند.

ترکیب صفات ظاهری بسته و طراحی کارتن تداعی کننده مشابهت و تلقین کننده کیفیت برتر و رنگ آمیزی و اشکال و خطوط و رنگ و طرح مبین خواص کالا باشد.

 مواد تشکیل دهنده کالا را اعلام و مخابره و آنالیز محصول را ذکر و نحوه مصرف رابیان کند.

 چنانچه خطراتی درمورد مصرف وجود دارد ذکر کند و شرایط نگهداری و تاریخ مصرف و تاریخ تولید و قیمت و اندازه و حجم وزن و ارتفاع را بنویسد و براحتی و با کمترین کوششی قابل رؤیت باشد.