تعریف بسته بندی

 

ازدیدگاه مختلف تعاریف متفاوتی داردولی به زبان ساده میتوان آنرا مرتب کردن ویک نوع نظم انظباط نامید بسته بندی از دیدگاههای مختلف تعاریف متفاوتی دارد.

مثلا : از دیدگاه تولید؛ بسته بندی خط پایانی زنجیر تولید است واز دیدگاه فروش وبازرگانی بسته بندی هویت یک کالا است. ازدیدگاه مشتری ؛بسته بندی محافظ کالا است.

 

اهداف بسته بندی

حفاظت

بسته بندی باعث میشود که قطعات از نظر کمی وکیفی درمعرض آسیب دیدگی کمتری قرار گیرند.

سهولت

بسته بندی باعث سهولت در شناسائی – نگهداری- جابجائی – شمارش – تقسیم بندی – راحتی دسترسی در انبار و ...... میشود.

شناسائی

یکی از بهترین روش شناساندن کالا به بازار ومردم از طریق بسته بندی مناسب میباشد بطوریکه امروزه   بدلیلی حساسیت بسته بندی درکشورهای پیشرفته علم مهندسی بسته بندی بصورت آکادمیک در دانشگاهها تدریس میشود. بسته بندی مناسب کالا یکی ازبهترین روش بازاریابی محسوب میشود.

 

آشنایی با استاندارد های مقوا در بازار

تنوع مقوا و کارتن سازی در بازار ایران بسیار زیاد میباشد که عمده ترین مقواهای مو جود عبا رتند از : 1ـ ها نسول کره  2ـ کارتن سان ترکیه  3ـ راکسل اطریش  4ـ گرو بر المان  و سایر کشور ها که بهترین نوع مقوا ساخت کشور فنلاند و کا نادا میبا شد. که چاپ پذیری خیلی خوبی دارند اخیرا مقو اهای هندی هم وارد بازار ایران شده اند که تحت لیسانس شرکت های فنلاندی میباشد مقواهای اکراین هم جزوه مقواهای کم کیفیت محسوب میشود که چاپ پذیری بدی داراند.

ابعاد مقواهای شیت موجود در بازار عبا رتند از:

(سانتیمتر)

• 80 *120

• 100*70

• 60*90

 

گراماژ مقواهای موجود در بازار

گرماژ مقواهای موجود در بازار عبا رتند از 230گرمی ـ 250گرمی ـ 280گرمی ـ 300 گرمی ـ 320 گرمی ـ 350 گرمی ـ 380 گرمی ـ 400 گرمی ـ 420 گرمی ـ 450 گرمی ـ 480 گرمی ـ 500 گرمی لازم به توضیح است که این ابعاد استاندارد کشور های اروپایی میبا شد.

 

 

 انواع کارتنها

 

 

1-مقوای توپر

1-1- گراماژ پائین 250-320

1-2-گراماژ متوسط 350-450

1-3-گراماژ بالا  450بزرگتر

2-کارتن قهوه ای

2-1   3 لایه  ( دایکاتی – معمولی )

2-2   5 لایه ( دایکاتی – معمولی )

2-3   7 لایه ( دایکاتی – معمولی )

3- کارتن سازی  لوکس لمینه

 

مزایا و معایب ( انواع کارتنها )

 

 

 

بازاریابی و فروش-حفظ و نگهداری کالا – کاهش هزینه بسته بندی – مقاومت در برابر ضربه

مزایا و معایب کارتن لوکس مقوای توپر

از مزایای آن کیفیت بالای  چاپ و تسهیل در امر فروش و بازاریابی است . و هزینه بسته بندی پایین آن  است . معایب آن برای قطعات سنگین و نیمه سنگین کاربردی کمتر دارد . مقاومت در برابر ضربه پایین است.

مزایا و معایب کارتن قهوه ای

از مزایای آن برای قطعات سنگین و نیمه سنگین کاربرد فراوان دارد . هزینه بسته بندی پایین است . مقاومت

در برابر ضربه بالاست .

.از معایب آن  کیفیت چاپ پایین  و در امر بازاریابی و فروش بی تاثیر است .

مزایا و معایب کارتن لوکس لمینه

کیفیت چاپ بالا – مقاومت در برابر ضربه بالا و در خصوص قطعات نیمه سنگین کاربرد دارد .

و در بازاریابی و فروش تاثیر مثبت دارد .

معایب آن : هزینه بسته بندی بالا – و عدم کاربرد در خصوص قطعات نیمه سنگین

ر

نکات ایمنی دیزل ژنراتور

 

نکات ایمنی دیزل ژنراتورReviewed by پردیس صنعت on Mar 26Rating: 5.0نکات ایمنی دیزل ژنراتور نصب صحیح و درست دیزل زنراتور، یکی از مهم ترین موارد در میزان بهره وری و عملکرد دیزل ژنراتور می باشد. رعایت اقدامات ایمنی و کنترل اتصالات، نقش حیاتی در راه اندازی دیزل ژنراتور را

 

نکات ایمنی دیزل ژنراتورنصب صحیح و درست دیزل زنراتور ، یکی از مهم ترین موارد در میزان بهره وری و عملکرد دیزل ژنراتور می باشد. رعایت اقدامات ایمنی و کنترل اتصالات، نقش حیاتی در راه اندازی دیزل ژنراتور را بر عهده دارد .

 

همواره نصب و راه اندازی یک دیزل ژنراتور می بایست توسط یک فرد متخصص و با تجربه انجام گیرد تا از بروز هر گونه مشکل احتمالی به دور باشد.

 

بررسی و کنترل تمامی اجزای دیزل ژنراتور، بسیار ضروری و حیاتی می باشد و در صورت سهل انگاری، خطراتی از قبیل: برق گرفتگی از ژنراتور، سوخته شدن ژنراتور، آتش سوزی دیزل ژنراتور را به همراه دارد.

 

در این مقاله، ما به مهم ترین نکات و چندین دستور العمل در راه اندازی یک دیزل ژنراتور اشاره می نماییم.

 

آشنایی با نکات ایمنی موتور دیزل ژنراتور

 

فردی که از موتور دیزل ژنراتور استفاده می کند باید درمورد نحوه کار و ایمنی آن نیز اطلاعات داشته باشد. دیزل ژنراتور ها، ساعت های طولانی کار می کنند و نیازمند نگهداری هستند. موتور دیزل ژنراتور از دو نوع ، سیستم خنک کننده می تواند استفاده کند :

 

۱٫ سیستم هوا خنک کننده

 

۲٫  سیستم مایع خنک کننده

 

موتور دیزل از نوع مایع خنک کننده مقاوم تر از سایر موتور دیزل ها در بازار هستند. موتور ژنراتوری که با سوخت دیزل (گازوئیل) کار می کند،از تزریق مستقیم سوخت استفاده می کند; بنابراین نگرانی از بابت آتش سوزی مستقیم از موتور وجود ندارد .

ذخیره سازی دیزل نسبتا ساده ( خطرناک ) است چون سوختی با کمترین درجه آتش گیری است.

 عمر ذخیره سازی دیزل از بقیه سوخت ها بیشتر است. دیزل در تمام پمپ بنزین ها در دسترس است و در قوطی یا بشکه محافظت می شود.

هشدارهای امنیتی برای موتور دیزل ژنراتور تفاوتی با دیگر موتور های دیزل ندارد. بایداز قرار دادن دیزل ژنراتور در محیط های مرطوب اجتناب شود.

ملاحظاتی که باید برای ایمنی دیزل ژنراتورها در نظر گرفته شود نه تنها شامل ایمنی خود شما می باشد بلکه شامل ایمنی خود ژنراتور و موتور ژنراتور نیز می باشد.

 

تعویض روغن، طول عمر دیزل ژنراتور را افزایش می دهد. ژنراتور هایی که با رعایت اصول ایمنی مناسب بکار گرفته می شوند به راحتی به مدت ۳ سال کار می کنند. بازرسی تمام قسمت ها بصورت تک تک برای اطمینان از با کیفیت بودن ژنراتور، ضروری است. تمیز نگهداشتن ژنراتور مانند جلوگیری از هر نوع نشتی یا خرابی الزامی است.

 حتی اگر دستگاه کنترل فشار روغن روی ژنراتور نصب شده باشد ، تمیز کردن ژنراتور ،قبل از شروع بکار موتور برای جلوگیری از خرابی،بسیار مهم است. قرار دادن موتور دیزل ژنراتور در معرض هوای پاک برای خنک کردن موتور و تازه کردن هوای آن ضروری است. موتور های با توان دیزلی با سیستم خنک کننده آبی همراه می باشند ولی تهویه هم ،به همان میزان اهمیت دارد. سیستم خنک کننده آبی، همراه با تهویه هوا در داخل محفظه می تواند از بالا رفتن بیش از حد دما جلوگیری کند. دستگاه دمنده هوا هم جهت محافظت ماشین از هرگونه آلودگی صوتی باید روی موتور نصب شود. فشار بالا می تواند دینام را از کار بیندازد بنابراین کنترل فشار برای افزایش طول عمر ژنراتور حیاتی است.

 

موتور ژنراتور هایی که با دیزل کار می کنند نیازمند یک پیش گرمایش قبل از شروع بکار و یک پیش سرمایش قبل از سوخت گیری می باشند. برای سوخت گیری مجدد باید ژنراتور خاموش شود تا از آتش سوزی جلوگیری شود.

 

مواد اصلی تشکیل دهنده روغن

 

 علاوه بر Detergent و Zinc که امروزه رکن اصلی افزودنیهای روغن محسوب می شوند ، مواد دیگری نیز جهت جلوگیری از ؛ ایجاد کف ، اکسیداسیون ، خوردگی ، زنگ زدگی و.... به روغن افزوده می شوند.

 

اطلاعاتی تخصصی در مورد روغنها :

 

Viscosity Index:

VI یا شاخص ویسکوزیته میزان حساسیت ویسکوزیته روغن صنعتی  در مقابل تغییرات دما می باشد و هر چه عدد بالاتری داشته باشد روغن عملکرد بهتری خواهد داشت.

 

Flash Point:

به دمایی که در آن روغن بخار می شود ، گفته می شود. و برحسب درجه سانتیگراد و با پسوند F در روی برخی قوطیهای روغن دیده می شود.

 

 400F مینیمم قابل قبول Flash Point می باشد و همیشه F بیشتر معرف روغن بهتر است.

 

Sulfated Ash:

خاکستر سولفاته ، مقدار ماده جامدی است که در هنگام سوخته شدن روغن بر جای می ماند ، میزان بالای این ماده باعث برجای ماندن رسوبات بر روی قطعات موتور شده و میزان کم آن هم باعث افزایش عمر سوپاپها می گردد.

 

چند نکته :

 

رعایت نکات زیر باعث افزایش عمر موتور و عملکرد بهتر آن خواهد شد :

 

۱- با هر بار تعویض روغن ، فیلتر را نیز حتما تعویض نمایید ( بدون توجه به میزان کارکرد آن ).

۲- از ترکیب چند روغن با یکدیگر پرهیز کنید.

۳- پس از استارت زدن اجازه دهید موتور حداقل ۱۵ ثانیه درجا کار کرده و سپس تا مدتی با دور پایین برانید.

۴- هیچگاه از افزودنیها استفاده نکنید ، چرا که ممکن است با افزودنیهای موجود در روغن سازگار نباشند ، و این را نیز بدانید که هرچه لازم باشد در خود روغن موجود است.

۵- از روغنی که بیش از ۳ سال از تاریخ تولید آن گذشته ، استفاده نکنید.

۶- سیاه نشدن روغن صنعتی ، نشانه مرغوبیت آن نیست ، بلکه بدین معناست که روغن قابلیت جذب ذرات اسیدی و ناخالصیها را نداشته است.

۷- در صورتیکه سالهاست از روغن مینرال استفاده می کنید ، اقدام به تعویض آن با نوع سنتتیک یا نیمه سنتتیک ننمایید ( حتی با استفاده از روغن Flush)

 

 

تاور کرین 16 تن H40/40

 

شرکت تاورکرین پتن (( POTAIN  ))   تاور کرین مدل H40/40  که از سری تاور کرین های 16 تن این شرکت می باشد را در سال 1990 رونمایی کرد.

 

 و مدل موجود در انبار های گروه عمران صنعت محمدی متعلق به سال 1997 میباشد که  سایر اطلاعات این تاور کرین در زیر ذکر شده است .

 

مارک : potain

 

مدل تاور کرین :  h40/40

 

تناژ تاورکرین پتن : 16 تن

 

سال ساخت : 1997

 

طول فلش : 60 متر

 

باربرداری در نوک فلش : 4000 کیلوگرم

 

خود ایستایی : 60 متر

دستگاه تولید لیوان کاغذی ساخت شرکت (Luzhou) نوع: دوخت التراسونیک

 

مدل: LBZ-La2  (تولید جدید سال 2015 با کیفیت بسیار بالاتر نسبت به مدلهای قبلی)

 

سایز لیوان های تولیدی:            3~12 OZ

مواد مصرفی:                           کاغذ یک رو پوشش دار در دستگاه لیوان کاغذی

روش دوخت:                            التراسونیک

سرعت تولید:                           40~50/min

توان مصرفی :                          4Kw

وزن دستگاه:                            1600 Kg

بدنه:                                       استیل

برق:                                       3 فاز (قابلیت نصب برق تک فاز)

ابعاد کلی دستگاه:                    2.8×3.2×1.6

 

فول سنسور

تمام اتومات

قالب نصب شده روی دستگاه 9 اونس

سیستم Alarm سه گانه در دستگاه لیوان کاغذی

دارای دو محور برای جلوگیری از نوسانت دستگاه

دارای سنسور شمارنده ی تولید

بدون نیاز به کمپرسور

دارای قابلیت نصب شوتر

تعمیر و نگهداری ساده