لوله پلی اتیلن آتشنشانی

 

لوله های آتش نشانی ازمهمترین و پر مصرف ترینلوله پلی اتلین آتشنشانی وسایل سیستم‌های آتش نشانی می باشد و یکی از واحدهای مهم در تأسیسات صنعتی از جمله نیروگاهها واحد آب آتش نشانی است.

شرکت ها با تامین لوله و اتصالات پلی اتیلن پروژه‌های نیروگاهی ,پتروشیمی و ساختمانی عظیم سیستمهای آتش نشانی سال‌هاست که به عنوان بهترین گزینه مورد استفاده پیمانکاران و مجریان سیستم‌های آتش نشانی قرار گرفته است.

 

لوله‌های پلی اتیلن آتشنشانی مسائل و مشکلات عمده‌ای از قبیل خوردگی میکروبی , نداشتن استحکام در برابر زمین لرزه, سختی اجرا و ... که در تمام سیستمهای قدیمی آتشنشانی که به نحو ی با آب سر و کار دارند را برطرف نموده است و لوله‌های پلی اتیلن به انتخاب اول برای اجرای سیستم‌های آتشنشانی بدل شده است.

 

لوله و اتصالات سیستم آتش نشانی با توجه به حساسیت بالای ایمنی باید دارای مشخصات منحصر بفردی باشد که این سیستم‌ها را همیشه آماده بکار نگه دارد که در زمان ایجاد حادثه بتواند جلوی فاجعه‌های بزرگ را بگیرد.

لوله و اتصالات پلی اتیلن  و جوشکاری پلی اتیلن به صورت یکپارچه (اتصالات از همان مواد اولیه و لوله‌های تولید شده ,تولید میشود) و از بهترین مواد اولیه PE100 مشکی (Borouge , Basell ) تولید میشود که با داشتن مشخصات فنی عالی و منحصر بفرد برای تحمل فشار‌های بالای کاری از 4 تا 25 بار تولید شده است.

 

لوله و اتصالات مناسب برای لوله اصلی پلی اتیلن آتشنشانی سیستم‌های آتشنشانی جهت نصب در خاک باید بر حسب خورندگی و مواید فرساینده در خاک انتخاب شوند و فشار آب را نیز تحمل نمایند که لوله‌های آتشنشانی پلی اتیلن پارس اتیلن با تحمل فشار‌ های بالای کاری از 4 تا 25 بار ،ضد خوردگی بودن لوله و اتصالات ،عدم رسوب گذاری و مقاومت بالا در برابر دامنه‌ی زیادی از اسیدها و مواد شیمیایی ,لوله و اتصالات پلی اتیلن با کیفیت را به عنوان بهترین انتخاب مجریان و کارفرمایان در طول سال‌های گذشته مطرح نموده است.

 

شرکت پارس اتیلن کیش با داشتن تجارب گرانقدری که در تامین لوله پلی اتیلن , اتصالات پلی اتیلن و شیر آلات پروژه‌های آتش نشانی نیروگاه‌ها , پالایشگاه‌ها , پتروشیمی‌ها , فرودگاه‌ها و صنایع بزرگ داخلی و خارجی دارد می تواند به عنوان مشاوری قوی و کم نظیر در این زمینه به کلیه پیمانکاران و کارفرمایان مشاوره فنی نیز ارائه دهد.

تاریخچه کاغذ

 

انواع کاغذ

 

انسان اولیه به تدریج که نیاز به تصویر کردن اشیاء، یادداشت کردن وقایع و ارسال پیام های کتبی را درک کرد، اهمیت و ضرورت شیئی که بتواند بر روی آن اثر به جا ماندنی را ثبت کند، دریافته بود و همواره در راه دستیابی به آن تلاش می‌کرد. کلمه کاغذ از واژه چینی کاکتز گرفته شد. ( نام فارسی آن را رخنده یا پرزه است)

 

 

 

تاریخچه

 

در بین النهرین از لوحه های گلی، در مصر (1838 ق.م) از پاپـیروس، در چین از حکاکی بر روی لوحه های چوبی و نمد با قلم مو و پارچه ابریشمی، این منظور را عملی می کردند. با توجه به اینکه صنعت، نمد مالی در خاور دور سنّت و متداول بود، فردی چینی به نام تسائی لون (105 میلادی) از قطعات کهنه و اضافی ابریشم، خمیر و بعد ورقه‌هایی به صورت نمد درست کرد و از آن به کمک قلم مو برای نقاشی و نوشتن استفاده کرد و بعد به جای ابریشم، چوب خیزران و درخت توت را بکار گرفت. در حقیقت باید او را اولین مخترع کاغذ در دنیا دانست.

 

 

سیر تحولی رشد

 

کارگران چینی که در سال 751 به دست ایرانیان اسیر شدند این فن را با استفاده از کتان و شاهدانه به مردم سمرقند آموختند و بعدها توسط مسلمانان در بغداد، دمشق و حتی مراکش و اسپانیا متداول شد. اولین کارخانه کاغذ سازی در سال 1154 در اسپانیا و اولین آسیاب تهیه پودر چوب در سال 1190 در فرانسه تأسیس شده بود.

 

 

 

در ایران فعالیت کاغذ سازی اولین بار با تأسیس کارخانه مقواسازی و کارتن سازی و با استفاده از کاغذهای باطله در سال 1313 شمسی در کرج شروع شد و حدود 15 سال است که با تأسیس دو کارخانه کاغذ سازی پارس در هفت تپه خوزستان و کارخانه چوب و کاغذ ایران (چوکا) در گیلان، به صورت یک تکنولوژی مدرن و پیشرفته درآمده است.

 

مواد اولیه تهیه کاغذ

 

مواد اولیه انواع کاغذ بطور کلی، مواد سلولزی است که از منابع مختلف تهیه می‌شوند:

 

• ساقه کتان، شاهدانه، پنبه که الیاف بلند (در حدود 1.2 تا 6 میلی متر) دارند.

 

• ساقة گیاهانی مانند گندم، جو (کاه)، نی، کنف و غیره.

 

• درختانی که برگ سوزنی دارند، مانند کاج (با الیاف بلند ) و یا برگ پهن، دارند مانند چنار (با الیاف کوتاه در حدود 0.5 تا 1.2 میلی متر)

 

• انواع کاغذ‌های باطله و یا خرده‌ها و قطعات مقوای کهنه

 

• الیاف تفاله نیشکر

 

برخلاف این تصور که تولید کاغذ اساسا یک فرآیند مکانیکی است، در این فرآیند، پدیده‌های شیمیایی نقش برجسته‌ای دارند. از تبدیل چوب به خمیر کاغذ گرفته تا تشکیل کاغذ، اصول شیمیایی دخالت آشکاری دارند. لیگنین زدایی از یک منبع گیاهی مناسب، معمولا چوب، یک فرآیند شیمیایی ناهمگن است که در دما و فشار زیاد انجام می‌شود.

 

دامنه شیمی کاغذ و چاپ کارتن ، وسیع و جالب است شامل مباحثی از قبیل شیمی کربوهیدراتها، رنگدانه‌ های معدنی، رزین های آلی طبیعی و سنتزی و افزودنی‌ های پلیمری متعدد می ‌باشد.

 در فرآیند تشکیل نیز تا حد زیادی شیمی کلوئید و شیمی سطح دخالت دارد.

نقش پلیمر، شیمی محیط زیست و شیمی تجزیه را نیز نباید فراموش کرد.

 

ناگفته های هود

 

در سال‌های اخیر به دنبال ایجاد تغییراتی که در ساختار معماری داخلی واحدهای مسکونی رخ داده و به دلیل کاهش مساحت منازل، نیاز به ایجاد سامانه‌های تهویه مطبوع و هودهای خانگی و هود آشپزخانه صنعتی  در آشپزخانه‌ها بیش از پیش احساس می‌شود.

ضرورت خارج شدن بو و گازهای ناشی از طبخ غذا از محیط، وجود هود را در هر آشپزخانه‌ای، اعم از خانگی یا صنعتی توجیه می‌کند.

 البته در گذشته این نیاز کمتر احساس می‌شد،

 زیرا معمولا آشپزخانه خارج از مجموعه اتاق‌ها، مثلا در انتهای حیاط خانه قرار داشت، اما حالا هودها را می‌توان از جمله لوازم تقریبا ضروری منازل امروزی به‌ شمار آورد....

 

صنعت تولید و ساخت هود در ایران   با توجه به گذشت زمانی کمتر از 20 سال از آغاز آن ، صنعتی نوپا و جوان به حساب می‌آید ، ولی صنعت ‌گران خوش فکر ایرانی با ابتکار و ذوق و سلیقه فراوان در تولید انواع هود ، توانسته‌اند کالایی را به بازار وارد کنند که نه تنها توانایی رقابت با نمونه‌های معروف خارجی را دارد.

 بلکه گوی سبقت را از همتایان اروپایی و آمریکایی خود ربوده و به گونه‌ای بازار معاملات این کالا را در سیطره تولیدکنندگان ایرانی نگاه داشته است.

 

 در حال حاضر با توجه به اینکه تمامی قطعات و لوازم هود و هواکش‌های ساخت ایران در داخل کشور تولید می‌شود.

 تولیدکنندگان ایرانی  مانند shahrokhi  ، با ارایه انواع ضمانت‌نامه، گارانتی و خدمات پس از فروش توانسته‌اند نظر اکثریت متقاضیان این کالا را به خود جلب کنند.

 به گونه‌ای که نه هودهای گران ‌قیمت آمریکایی و نه نمونه‌های ارزان قیمت چینی در بازار ایران حرف چندانی برای گفتن ندارند.

 

دیگ بخار

 

دیگ بخار دستگاهیست که برای تولید بخار از آن استفاده می‌شود. این بخار می‌تواند برای چرخاندن توربین یا گرم کردن برخی کوره‌ها استفاده شود.

 در دیگ بخار که در نیروگاه ها کار میکنند به دلیل نیاز به فشار بالاتر بخار به صورت سوپرهیت (مافوق گرم) است.

آب در این دیگ های بخار از لوله هایی که در میان شعله های مشعل  محصور شده‌اند عبور می‌کند اما در دیگ های بخار کوچکتر بخار به صورت اشباع خواهد بود و در این مشعل‌ها شعله در داخل لوله و آب در اطراف لوله قرار دارد.

 

یک دیگ بخار از قسمت ‌های مختلفی تشکیل شده که توضیح مختصری در مورد آن ها خواهید دید:

 

1. مشعل های دوگانه سوز

 

2. شیشه آب نما: سطح آب داخل دیگ را نشان می‌دهد

3. مانومتر: فشار دیگ را نشان می‌دهد

4. تابلو و تجهیزات برقی

5. هشدار دهنده : در صورت بالا رفتن فشار داخل دیگ هنگامی که قسمتی به درستی کار نکند

6. پمپ : در این دیگ ها از پمپ با دبی بالا و هد متوسط از نوع حلزونی طبقاتی استفاده می‌کنند که دارای یک الکترو موتور به عنوان محرک است.

7. دودکش : برای خروج گازهای سوخته شده در فرایند احتراق

8. زیر آب زن : خروجی از ته دیگ برای خروج رسوبات ته‌نشین شده در ته دیگ

 

9. سنسور حرارتی: از آنجایی که بخار تولیدی در حالت اشباع است و دما و فشار همواره متناسبند به‌ جای استفاده از فشارسنج که در فشارهای بالا مشکل است از سنسور های حرارتی استفاده می کنند با استفاده از این اصل که هر دما فشار معینی را نشان می‌دهد.

 

10. سوپاپ اطمینان : اگر در موارد نادر تمام ایستگاههای ایمنی و همچنین هشدار دهنده‌ ها در انواع دیگ بخار به علت نقص درست کار نکنند در صورت تجاوز فشار از محدوده قانونی خود سوپاپ باز شده و فشار را با خارج کردن قسمتی از بخار داخل دیگ کاهش می‌دهد.

 

11. تراپ : واحدیست که بخار کندانس شده را جمع ‌آوری کرده و به آن تله آب نیز می‌گویند.

سیستمهای تهویه مطبوع خانگی سبک و نیمه سنگین

 

     اسپلیت دیواری از ظرفیت 9000 تا 36000 بی تی یو در ساعت

    اسپلیت سقفی – زمینی از ظرفیت 13000 تا 60000 بی تی یو در ساعت

    اسپلیت کاستی از ظرفیت 10000 تا 48000 بی تی یو در ساعت

    اسپلیت داکتی(کانالی) از ظرفیت 13000 تا 70000 بی تی یو در ساعت

    اسپلیت ایستاده از ظرفیت 24000 تا 60000 بی تی یو در ساعت

سیستمهای مولتی اسپلیت (چند پانل) گروه صنعتی حائل شامل انواع متنوع یونیتهای داخلی فوق قابل اتصال به یک یونیت خارجی

 

سیستم اسپلیت مرکزی(SDS-SAKURA DIGITAL SCROLL) تا 280000 بی تی یو در ساعت: قابل استفاده با انواع پانلهای داخلی، قابل لوله کشی تا 150 متر طول و50 متر اختلاف ارتفاع و با امکان کنترل مصرف برق هر یونیت به تنهائی.

 

سیستمهای تهویه مطبوع سنگین

 

    انواع چیلرهای اسکرو(Screw) و اسکرال (Scroll) کندانسور آبی و هوائی.

    چیلر جذبی از نوع شعله مستقیم دو اثره (Direct Fire Double Effect)

    سیستم تولید سرمایش بوسیله گاز طبیعی (GHP)

 

مینی چیلر های کندانسور هوائی  و پرده هوا در انواع سرمایشی و سرمایشی- گرمایشی برای استفاده هر واحد به شکل مستقل در ابعاد کوچک و بدون هزینه ها و مشکلات چیلرهای مرکزی ، قابل استفاده با انواع فن کویل های دیواری- سقفی – زمینی – ایستاده – کاست و... در ظرفیتهای 60000 ،80000 ، 120000، 200000 بی تی یو در ساعت ( خروج آب سرد در تابستان و آب گرم در زمستان)

چیلر های ماجولار کندانسور هوائی، در انواع سرمایشی و سرمایش- گرمایشی در انواع 20تن و 30 تن تبرید و قابل استفاده از چیلرهای مرکزی ، امکان نصب در فضای باز و انتخاب پمپ سیرکولاسیون و امکان استفاده با انواع فن کویلها.

 

پکیج های یکپارچه و دو پارچه کندانسور هوایی از ظرفیت 5 تن تا 120تن تبرید.