ویژگی های اتصالات پلی اتیلن

  • مقاومت اتصالات پلی اتیلن در مقابل مواد شیمیایی و زنگ زدگی ،شکستگی و ترک خوردگی ناشی از فشار یا ضربه ،خوردگی و ساییدگی،ارتعاشات ناشی از زمین لرزه، .......
  • صیقلی و صاف بودن جداره خارجی و داخلی (کم بودن افت فشار ناشی از اصطکاک سطح داخلی)
  • عدم رسوب گیری
  • انعطاف پذیری بالا
  • هزینه کم وسرعت بالا نصب و اجرا
  • عدم نیاز به ماشین آلات سنگین در زمان اجرای جوشکاری پلی اتیلن

دسته بندی روغن صنعتی

دسته دیگری که شامل روغن های فلزکاری هستند که به طور جداگانه در مطالعات تریبولوژی مورد بررسی قرار می گیرند.

روغن صنعتی بر اساس ویسکوزیته طبقه بندی نمی شوند زیرا درجه گرانروی به عنوان عنصر وجه تمایز نبوده و سایر خصوصیات روغن از قبیل روانکاری و خنک کنندگی بسیار حائز اهمیت هستند.

یک روش طبقه بندی دیگر در گروه روانکارهای مهندسی از قبیل روانکارهای فلز کاری و ابزار ماشین، روغن یخچال، روغن های انتقال حرارت و ترانسفورمر، و روغن های نگهداری قطعه از قبیل کمپرسور، هیدرولیک، توربین و روانکارهای دنده، می باشد.

 ISO 6743- 99 برای روانکارها، روغن های صنعتی و محصولات وابسته، سیستم طبقه بندی را ارائه می دهد که در آن تا حد ممکن تمام محدوده ها پوشش داده شده و بر طبق محدوده کاربرد یک کلاس L و 18 خانواده محصول معرفی می شوند.

برای ساده کردن طبقه بندی روغن های صنعتی، نمایه گروه روانکارها از قبیل روانکارهای یاتاقان ها، کمپرسورها، هیدرولیک ها، روغن های دنده، روغن های فلزکاری و گریس صنعتی و غیره از نوع عملکرد آنها گرفته می شود.

این نوع طبقه بندی متناسب با سایر گروه های روانکار ، برای مثال روغن های موتور های احتراق داخلی، روانکارهای صنایع هوایی و دریایی، نیز می باشد.

دسته بندی هودها

هودهای  آشپزخانه و

هود آشپزخانه صنعتی 

موجود در بازار به 2 دسته کلی تقسیم می شوند.

هودهای مجهز به سیستم  تصفیه هوا و هودهای دارای خروجی هوا.

هودهای سری اول، گرد و غبار و بو را به مکش کرده، ذرات معلق را تا حد ممکن از هوا گرفته و سپس هوای تصفیه شده را به داخل آشپزخانه باز می‌گردانند.

هودهای دارای خروجی هوا به یک کانال متصل شده‌اند که گرد و غبار، چربی و بوهای نامطبوع از طریق آن به بیرون از اشپزخانه فرستاده می‌شود.

 هود  shahrokhi   به دو شکل هودهای کتابی و شومینه‌ای ساخته می شوند.

مقایسه کولرگازی و کولر آبی

         
کولرگازی برخلاف کولر آبی رطوبت محیط را افزایش نمی دهد پس در مناطق مرطوب
کارایی زیادی می توانند داشته باشند . از این جهت برای محیط های شرجی بسیار مناسب است .

کولرگازی نام مصطلح فارسی است که به کلیه دستگاه های شامل چرخه سرمایش مبتنی
بر تراکم و انبساط گاز اطلاق می شود . نام انگلیسی این گونه تجهیزات Air conditioner است .

سیستم های سرمایشی موجود در ایران و مصارف برق آنها سیستم های سرمایشی که درایران مورد استفاده قرار می گیرند در نقاط مختلف متفاوت می باشند . از جمله این سیستم ها که عمدتا در مناطق جنوب وشمال کشور به علت آب و هوای گرم و مرطوب مورد استفاده قرار میگیرند ، انواع کولرگازی می باشد .

حدود 70 درصد از خانوارهای ایرانی در فصل گرما از کولر آبی و کولرگازی برای خنک
کردن محیط زندگی خود استفاده می کنند. توان کولر های آبی در حدود 500 وات و درمورد کولرگازی بالغ بر 2000 وات است .
 

کولر های آبی در مناطقی که رطوبت هوا بالا است ، مانند شمال و جنوب کشور از کارایی خوبی برخوردار نیستند ، لذا در این مناطق از کولرگازی به طور گسترده استفاده می شود در مورد کولر های آبی نیز می توانید با رعایت مواردی مثل  سایه بان مناسب برای کولر و استفاده از دور کند  به جای روشن و خاموش کردن های پی در پی  و استفاده از دور تند می توانید مصرف برق این کولر ها را تا حد قابل توجهی کاهش دهید .

در ضمن تفاوت اصلی کولرگازی و کولر آبی علاوه بر ساختار و نظام کاری آنها نبود
ترموستات در سیستم کنترلی کولر آبی می باشد که بتواند زمان روشن بودن کولر را با توجه به دمای محیط مدیریت کند که این خود عیب بزرگی محسوب می شود و سبب می شود تا در فصول گرم مثل تابستان به علت روشن ماندن کولر آبی در تمامی ساعات شب سبب سرماخوردگی و بیماری افراد استفاده کننده از این نوع کولر شود که البته کولرگازی این مشکل را ندارد و خوشبختانه این مشکل با استفاده از کلید هوشمند کولر آبی قابل حل می باشد.

مصرف بالای انرژی الکتریکی در برند کولر گازی ، اهمیت بهینه سازی و کنترل مصرف انرژی الکتریکی را در این وسایل ایجاب می نماید .

مقدار انرژی مصرفی در کولرگازی تابع عوامل مختلفی است که از مهمترین عوامل
تاٌثیرگذار بر مصرف انرژی الکتریکی کولرگازی می توان به محل نصب ، سرویس و نگهداری مناسب و تناسب ظرفیت برودتی کولرگازی با فضای مورد استفاده (از لحاظ مساحت ، دما ، رطوبت ) اشاره نمود.

آزمون کولر گازی

با توجه به اهمیت روزافزون مصرف بهینه انرژی و وجود کولر گازی  با گرید های مختلف انرژی در بازار ، توضیحاتی درباره روش های آزمون کولرگازی و چگونگی محاسبه گرید انرژی ارائه می شود . برای آزمون عملکرد و میزان مصرف انرژی یک کولرگازی دو روش رایج وجود دارد که در استاندارد بین المللی مربوطه نیز به این دو روش اشاره شده است.


روش کالیمتری ( گرماسنجی )
 

در این روش با استفاده از تجهیزات گرماسنجی میزان گرمایی که کولرگازی می تواند از محیط بگیرد تعیین می شود .

برای عمل خنک سازی کولرگازی ، انرژی الکتریکی مصرف می شود که با تقسیم میزان انرژی الکتریکی مصرف شده ، شاخص مصرف انرژی (EER) محاسبه می گردد.



روش آنتالپی هوا

در این روش با استفاده از تغییرات آنتالپی هوای محیط و انرژی الکتریکی مصرف شده ، شاخص مصرف انرژی محاسبه می شود .

روش کار بر اساس اختلاف آنتالپی هوای ورودی به کولرگازی و هوای خروجی از کولرگازی می باشد. میزان اختلاف آنتالپی ، با اندازه گیری نرخ هوای خارج شده از کولر گازی و اختلاف دمای هوای ورودی و خروجی کولرگازی محاسبه  می گردد . لازم به ذکر است که آنتالپی نقاط  مورد با توجه  به خواص هوا ( دما ، میزان رطوبت ، چگالی ) و با استفاده از جدول سایکرومتریک هوا محاسبه می گردد. در نهایت اختلاف آنتالپی نقاط کاری مورد نظرمحاسبه شده و با در نظر گرفتن میزان انرژی الکتریکی مصرف شده ، شاخص مصرف انرژی

محاسبه می گردد . گرید مصرف انرژی بر اساس این شاخص تعیین شده و پس از تایید ماجع ذیصلاح بر روی برچسب انرژی کولرگازی درج می گردد .

در آزمایشگاه صرفه جویی انرژی سابا از روش آنتالپی هوا برای آزمون و فروش کولرگازی استفاده می شود.