مقایسه کولرگازی و کولر آبی

         
کولرگازی برخلاف کولر آبی رطوبت محیط را افزایش نمی دهد پس در مناطق مرطوب
کارایی زیادی می توانند داشته باشند . از این جهت برای محیط های شرجی بسیار مناسب است .

کولرگازی نام مصطلح فارسی است که به کلیه دستگاه های شامل چرخه سرمایش مبتنی
بر تراکم و انبساط گاز اطلاق می شود . نام انگلیسی این گونه تجهیزات Air conditioner است .

سیستم های سرمایشی موجود در ایران و مصارف برق آنها سیستم های سرمایشی که درایران مورد استفاده قرار می گیرند در نقاط مختلف متفاوت می باشند . از جمله این سیستم ها که عمدتا در مناطق جنوب وشمال کشور به علت آب و هوای گرم و مرطوب مورد استفاده قرار میگیرند ، انواع کولرگازی می باشد .

حدود 70 درصد از خانوارهای ایرانی در فصل گرما از کولر آبی و کولرگازی برای خنک
کردن محیط زندگی خود استفاده می کنند. توان کولر های آبی در حدود 500 وات و درمورد کولرگازی بالغ بر 2000 وات است .
 

کولر های آبی در مناطقی که رطوبت هوا بالا است ، مانند شمال و جنوب کشور از کارایی خوبی برخوردار نیستند ، لذا در این مناطق از کولرگازی به طور گسترده استفاده می شود در مورد کولر های آبی نیز می توانید با رعایت مواردی مثل  سایه بان مناسب برای کولر و استفاده از دور کند  به جای روشن و خاموش کردن های پی در پی  و استفاده از دور تند می توانید مصرف برق این کولر ها را تا حد قابل توجهی کاهش دهید .

در ضمن تفاوت اصلی کولرگازی و کولر آبی علاوه بر ساختار و نظام کاری آنها نبود
ترموستات در سیستم کنترلی کولر آبی می باشد که بتواند زمان روشن بودن کولر را با توجه به دمای محیط مدیریت کند که این خود عیب بزرگی محسوب می شود و سبب می شود تا در فصول گرم مثل تابستان به علت روشن ماندن کولر آبی در تمامی ساعات شب سبب سرماخوردگی و بیماری افراد استفاده کننده از این نوع کولر شود که البته کولرگازی این مشکل را ندارد و خوشبختانه این مشکل با استفاده از کلید هوشمند کولر آبی قابل حل می باشد.

مصرف بالای انرژی الکتریکی در برند کولر گازی ، اهمیت بهینه سازی و کنترل مصرف انرژی الکتریکی را در این وسایل ایجاب می نماید .

مقدار انرژی مصرفی در کولرگازی تابع عوامل مختلفی است که از مهمترین عوامل
تاٌثیرگذار بر مصرف انرژی الکتریکی کولرگازی می توان به محل نصب ، سرویس و نگهداری مناسب و تناسب ظرفیت برودتی کولرگازی با فضای مورد استفاده (از لحاظ مساحت ، دما ، رطوبت ) اشاره نمود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.