تجارت لیوان کاغذی

پیش از گام نهادن در این تجارت لیوان کاغذی و دستگاه لیوان کاغذی باید اطلاعات زیر را فرا گیرید :

ظروف یکبار مصرف کاغذی مواد اولیه:


1- مواد اولیه: کاغذ روکش دار پلی اتیلنی سینگل یا دابل


2- کاغذ روکش دار سینگل: تنها یک طرف از کاغذ خام توسط فیلم پلی اتیلن روکش می گردد(ظاهر: تنها بخش داخلی لیوان حالت صیقلی و درخشان دارد)


3- کاغذ روکش دار دابل: هر دو طرف کاغذ خام توسط فیلم پلی اتیلن روکش می گردد(ظاهر: هر دو طرف از کاغذ حالت صیقلی دارد)


4- وزن کاغذ: واحد گرماژ(وزن کاغذ براساس گرم در هر متر مربع)کاغذ با گرماژ 200 به معنای هر متر مربع از این کاغذ 200 گرم وزن دارد


5- وزن روکش پلی اتیلن: هر متر مربع از روکش پلی اتیلن وزنی بین 12 الی 24

گرم داراست.


6- وزن کاغذ روکش دار پلی اتیلنی: وزن کاغذ روکش دار سینگل(وزن کاغذ خام + وزن روکش پلی اتیلنی) وزن کاغذ روکش دار دابل (وزن روکش پلی اتیلنی داخلی + وزن کاغذ خام + وزن روکش پلی اتیلنی خارجی)



نوع لیوان های یکبار مصرف کاغذی:


1- نوع لیوان کاغذی براساس ماده اولیه مصرفی: لیوان یکبار مصرف کاغذی سینگل و لیوان یکبار مصرف کاغذی دابل
2- نوع لیوان کاغذی براساس ظرفیت لیوان: 4 ، 5 ، 6 ، 7 ، 8 ، 9 ، 10 ، 11 ، 12 ، ... و 32 اونس،


هر اونس برابر است با 28.34 گرم، به عنوان مثال هر لیوان یک اونسی ظرفیتی برابر 28.34 میلی لیتر داراست. ظروف بین 3 الی 18 اونس لیوان ، بین 20 الی 60 اونس کاسه نام گذاری می گردند.


3- نوع لیوان کاغذی براساس مصارف: لیوان نوشیدنی های داغ (لیوان قهوه ، لیوان چای ، لیوان آب جوش ) ، لیوان نوشیدنی های خنک ( لیوان نوشابه) و لیوان بستنی و ظروف کاغذی  و .......


4- متذکر می گردد لیوان های یکبار مصرف کاغذی سینگل برای مصارف نوشیدنی های داغ مناسب می باشد.

استعمال برای نوشیدنی های خنک موجب سوراخ شدن لیوان و نشط مایع از لیوان می گردد

 

انواع لیفتراک ها و کاربرد آن ها

لیفتراک دستی و لیفتراک های  دیزلی برای استفاده در مناطق باز طراحی شده اند اما می توانند در انبارهای بزرگ با تهویه مناسب نیز استفاده شوند.

 لیفتراک های دیزلی می توانند بزرگ ترین بارها را جابه جا کنند و اگر شما به جابه جایی ظرفیت بار بزرگتراز ۱٫۵ تن نیازدارید مناسب اند.

لیفتراک های دیزلی معمولا سرعت بیشتری دارند به ویژه در فضاهای باز این می تواند یک مزیت باشد.

فضای اتاقک کاربر زیاد و به لحاظ ارگونومیکی به گونه ای طراحی شده اند که با تنوعی از افزایش کارکردی، سهولت کار را به دنبال داشته و به بالابردن خروجی در هر کاربردی کمک می کند.

لیفتراک ها با موتورهای دوگانه سوز برای فضاهای باز طراحی شده اند ولی میتوانند در انبارهای بزرگ با تهویه مناسب استفاده شوند.

لیفتراک های گازی می توانند برای بزرگ ترین بارها به کارگرفته شوند و اگرنیازبه ظرفیت بیش از ۱٫۵ تن داریدمناسب هستند.

لیفتراک های گازی اگر به طور نامناسب یهم استفاده شوند مقاوت بیشتری نسبت به لیفتراکهای برقی دارند – به ویژه موقعی که برای هل دادن دو قسمت بار به جای بلند کردن و رانندگی کردن استفاده می شوند – و معمولا شتاب بهتر و سرعت بیشتری دارند. در فضاهای کاری باز بسیار بزرگ ، این می تواند یک مزیت باشد.

با اتاقک مناسب برای کاربر که از لحاظ ارگونومیکی طراحی شده اند در ترکیب با ارتقای کارکردی، آسانی کار را ممکن کرده و کمک به افزایش کارایی در هر موقعیتی می کند.

لیفتراک الکتریکی برای کاربردهای مخصوص کار سنگین در محیط باز و بسته مناسب اند.آن ها پایدار هنوز بوده و برای استفاده در فضاهای کوچک توانمندی و قدرت مانور خوبی از خود نشان می دهد.

لیفتراک های الکتریکی بهترین انتخاب برای انبار، برنامه های ساخت وسازی و استفاده در دیگر مکان های سربسته هستند.

 به دو دلیل ابتدایی:عدم تولید آلودگی- اگر شما قصد دارید از لیفتراک در مکان های سربسته استفاده کنید، این ویژگی بسیار مهمی است.

هزینه سوخت- با هزینه کمتر در هر ساعت کار نسبت به مدل های گازی یا دیزل است. این کمک می کند تا جبران هزینه نسبتا بالای اولی بشود.

اتاقک بزرگ برای کاربر و از لحاظ ارگونومیکی طوری طراحی شده است با تنوع گسترده ای از بهبودهای کاربری سهولت کار و کمک به افزایش خروجی در هر کاربردی ممکن می کند .

 لیفتراک ها و جک پالت ها با موتورهای گازی برای فضاهای بازطراحی شده  اند ولی میتوانند در انبارهای بزرگ با تهویه مناسب استفاده شوند.

لیفتراک های گازی می توانند برای بزرگ ترین بارها به کارگرفته شوند و اگرنیازبه ظرفیت بیش از ۱٫۵ تن داریدمناسب هستند.

لیفتراک های گازی اگر به طور نامناسبی هم استفاده شوند مقاومت بیشتری نسبت به لیفتراک های برقی دارند – به ویژه موقعی که برای هل دادن دو قسمت بار به جای بلند کردن و رانندگی کردن استفاده می شوند – و معمولا شتاب بهتر و سرعت بیشتری دارند. در فضاهای کاری باز بسیار بزرگ ، این می تواند یک مزیت باشد.

 

فاساد آلومینیومی

در جوامع امروزی با پیشرفت صنعت شیشه وتولید شیشه ها ی متنوع (دوجداره, رفلکتوری ,سکوریت ,ضدنور و غیره به رنگ های مختلف ) که با فرم های خم و قوس نیز عرضه می گردد.

 به این امر یاری نموده تا طراحان ساختمان در اجرای نماهای ساختمان ها بیش از پیش تنوع را به مرحله اجراء بگذارند .

 با افزایش جمعیت,ساخت بناهای مرتفع , نیاز روزگشته است .

هزینه های بالائی که صورت می گیرد محفوظ بودن از آلودگی صدا, برودت وگرما و همچنین استفاده حداکثر از تابش نورطبیعی همراه با استحکام ,زیبائی و طول عمر اینگونه بناها در بابر شرایط جوی امری مهم بشمارمی رود لذا طراحان و مهندسان را واداشته تا از نمای شیشه ای استقبال نمایند .

استفاده از شیشه در نمای ساختمان مستلزم متریالی است که بتوان متناسب با آن چارچوب و فریم را ساخت .

این متریال بجز آلومینیوم جایگزین دیگری نمی تواند داشته باشد ,مقاوم بودن قوطی ها و پروفیل های آلومینیومی همراه  با مقره های مخصوص جهت لاستیک آب بندی با رنگ های کوره ای , پودری الکترواستاتیک و آبکاری آنودایزینگ در برابر هر شرایط جوی و سبکی آن از مزیت های دیگر وبرتر چارچوب و فریم آلومینیومی است .


نمای آلومینیومی بجز زیبائی و پوشش نمای ساختمان ها , جهت نورگیر راه پله ها , پشت بام ها و گلخانه نیز طراحی و اجراءمی گردد .

نوع دیگری از نمای آلومینیومی ,پوشش بوسیله پروفیل های فاساد آلومینیومی است .

 این نوع پوشش را می توان هم در نما وهم در دکوراسیون ساختمان استفاده نمود .

 سیستم پروفیل های فاساد آلومینیومی در محل هائی از ساختمان که احتمال آسیب پذیری می رود طراحی واجراء میگردد . حداقل حفاظت , آب بندی کامل , سرعت وسهولت در نصب با ظاهر منحصربه فرد , ضدزنگ و مقاوم در برابر ضربه با رنگ های کوره ای و پودری الکترواستاتیک وآبکاری آنودایزینگ از مشخصات پروفیل های فاساد آلومینیومی است .


پوشش ستونها , دیوارها, پوترها , کانالها و داکتهائی که در معرض تردد و آسیب پذیری (رطوبت , ضربه , شستشوئی مداوم , شرایط جوی و ..) است بوسیله پروفیلهای فاساد آلومینیومی بهترین انتخابی است که معماران و مقاطعه کاران می نمایند .
اجرای سیستم فاساد آلومینیومی بسیار سریع بوده بگونه ای که بعد از زیرسازی با قوطی و یا آلومینیومی سبک و ظریف , پروفیل های فاساد آلومینیومی که مدول 100یا 50 میلیمتر را دارا می باشند بترتیب برروی قوطی های زیرسازی شده پرچ وداخل هم چفت می گردد,بدون اینکه محل های پرچ رویت گردد .

طراحی و اجرای حالت های مختلف جهت دکوراتیو نمودن محل های پوشش با رنگ های متنوع و مختلف بوسیله پروفیل های فاساد آلومینیومی امکان پذیر می باشد

پلی اتیلن ها

پلی اتیلن یا پلی اتن یکی از ساده‌ترین و ارزانترین پلیمرها است.

پلی اتیلن جامدی مومی و غیر فعال است.

 این ماده از پلیمریزاسیون اتیلن بدست می‌آید و بطور خلاصه بصورت PE نشان داده می‌شود. 

 تاریخچه تولید پلی اتیلن

پلی اتیلن اولین بار بطور اتفاقی توسط شیمیدان آلمانی ” Hans Von Pechmanv ” سنتز شد.

 او در سال ۱۸۹۸ هنگام حرارت دادن دی آزومتان ، ترکیب مومی شکل سفیدی را سنتز کرد که بعدها پلی اتیلن نام گرفت.

 اولین سنتز صنعتی پلی اتیلن بطور تصادفی توسط”ازیک ناوست” و”رینولرگیسون” از شیمیدان‌های معروف در ۱۹۳۳ کشف شد.

 این دو دانشمند با حرارت دادن مخلوط اتیلن و بنزالدئید در فشار بالا ، ماده‌ای موم ‌مانند بدست آوردند.

علت این واکنش وجود ناخالصی‌های اکسیژن‌دار در دستگاه‌های مورد استفاده بود که بعنوان ماده آغازگر پلیمریزاسیون عمل کرده بود.

 در سال  ۱۹۳۵ “مایکل پرین”  یکی دیگر از دانشمندها این روش را توسعه داد و تحت فشار بالا پلی‌اتیلن را سنتز کرد که این روش اساسی برای تولید صنعتی LDPE در سال ۱۹۳۹ شد. 

انواع پلی اتیلن:

 

طبقه‌بندی پلی اتیلن‌ها بر اساس دانسیته آنها صورت می‌گیرد که در مقدار دانسیته اندازه زنجیر پلیمری و نوع و تعداد شاخه‌های موجود در زنجیر دخالت دارد و برای اتصال آن ها از دستگاه جوش پلی اتیلن استفاده می کنیم . 

HDPE ( پلی‌اتیلن با دانسیته بالا )

این پلی‌اتیلن دارای استحکام کششی بیشتر نسبت به بقیه پلی اتیلن‌ها است.

LDPE ( پلی ‌اتیلن با دانسیته پایین )

این پلی‌ اتیلن دارای استحکام کششی کمی است.

از دیگر خصوصیات این پلیمر ، انعطاف‌پذیری و امکان تجزیه بوسیله میکروارگانیسم ها است. 

 

LLDPE( پلی اتیلن خطی با دانسیته پایین )

 

این پلی ‌اتیلن یک پلیمر خطی با تعدادی شاخه‌های کوتاه است و معمولا از کوپلیمریزاسیون اتیلن با آلکن‌های بلند زنجیر ایجاد می‌شود. 

MDPE

پلی اتیلن با دانسیته متوسط است. 

 

کاربرد:

پلی‌اتیلن کاربرد فراوانی در تولید انواع لوازم پلاستیکی مورد استفاده در آشپزخانه و صنایع غذایی دارد.

از  LDPE در تولید ظروف پلاستیکی سبک و همچنین کیسه‌های پلاستیکی استفاده می‌شود.

 HDPE ،در تولید ظروف شیر و مایعات و انواع وسایل پلاستیکی آشپزخانه کاربرد دارد .

در تولید لوله‌های پلی اتیلن  و اتصالات لوله‌کشی معمولا از MDPE استفاده می‌کنند.

 LLDPE   بدلیل بالا بودن میزان انعطاف‌پذیری در تهیه انواع وسایل پلاستیکی انعطاف‌پذیر مانند لوله‌هایی با قابلیت خم شدن کاربرد دارد . اخیرا پژوهش‌های فراوانی در تولید پلی اتیلن‌هایی با زنجیر بلند و دارای شاخه‌های کوتاه انجام شده است.

این پلی اتیلن‌ها در اصل HDPE با تعدادی شاخه‌های جانبی هستند. این پلی اتیلن‌ها ترکیبی ، استحکام HDPE و انعطاف‌پذیری LDPE را دارند

 

اهمیت ایمنی بویلر و دیگ روغن داغ

 

مبحث ایمنی در بویلر و دیگ روغن داغ و دیگ بخار از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد چرا که کوچکترین اشتباه و کوتاهی در این زمینه سبب بروز تلفات مالی و جانی برای کارفرما خواهد شد.

 

در سیستم سیرکوله روغن داغ در یک دیگ ،بویلر یا  هیتر روغن نصب تجهیزات کنترل کننده جریان و از طرفی نیز پیش بینی تخلیه فوری روغن از سیستم بسیار اهمیت دارد.

در موارد بیشمار شاهد این هستیم که خیلی از مشتریان برای تامین بویلر و دیگ روغنداغ به شرکت های ماشین ساز یا  برخی شرکتها یا واحد های کارگاهی غیر فنی مراجعه می نمایندو درنتیجه پس از مدتی با مشکلاتی در خصوص کارکرد دیگ دچار می گردند

در مواردی مانند یکی از شرکت های شهر قم ، خرید بویلر و دیگ غیر استاندارد و غیر فنی سبب بروز آتش سوزی مهیب و خسارت میلیاردی و از کار افتادن خط تولید می گردد.

از مهمترین نکات در ایمنی دیگ روغن داغ ، توانایی شرکت سازنده در ارائه تجهیزات و مدار فرمان مناسب در جهت سیرکوله روغن و از طرف دیگر پیش بینی برخی موارد مهم و موثر مانند سوختگی احتمالی در اثر کک زدگی و رسوبات فیلم روغن در داخل بویلر روغن داغ می باشد.

 

لذا واحد فنی طراحی در شرکت های بویلر ساز معتبر ، با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای فنی موجود و همچنین آخرین اصلاحات انجام شده در زمینه عملکرد ایمن خط روغن ، اقدام به طراحی می نمایند.

در یک دیگ روغن داغ عمودی ساختمان مکانیکی بویلر بصورت ایستاده یا قائم طراحی می گردد و کوئل ها بصورت عمودی داخل بویلر نصب می گردد.

 

دیگ روغن داغ طرح عمودی دارای مزایای مهم ذیل می باشد:

 

1-به دلیل خصوصیات بالا روی هوای داغ دارای زمان ماندگاری بهتر حرارت داخل بویلر می باشد.

2-سیرکوله و گردش روغن داغ داخل کوئل ها به دلیل گرانش زمین بهتر انجام می شود

3-تخلیه روغن داغ بسیار سریع تر انجام می گردد

4-برای نصب در موتورخانه هایی که فضای کمتری دارند بسیار مناسب می باشد.