بازرسی لیفتراک

 

بازرسی لیفتراک برای اولین بار

 

هنگامیکه لیفتراک برای اولین بار بکار گرفته می شود باید کنترل کلی شود. محوطه کار لیفتراک  نیز از نظر مشخصات مربوط به زمین باید مورد برسی قرار گیرد ( مقاومت زمین در مقابل فشار ناشی از ظرفیت بار لیفتراک، صافی و عرض کافی)

 

بازرسی مقرر و منظم ( دوره ای)

 

لیفتراک باید بطور منظم توسط پرسنل سرویس مجاز کنترل شود دوره زمانی مناسب برای کنترل لیفتراک بوسیله خدمات پس از فروش می تواند پیشنهاد گردد. این شرکت زمان مناسب را معدل زمانهای کنترل داده شده پیشنهاد می نماید.

 چنانچه تغییراتی در لیفتراک داده شود یا اضافاتی توسط استفاده کننده به لیفتراک نصب شود، بازرسی از اجزاء لیفتراک لازم می شود و باید کنترل شود که آیا بقیه قسمت ها با این ملحقات هماهنگی دارد و ظرفیت جدید لیفتراک چقدر است، زیرا نصب ملحقات اضافی بر روی دستگاه باعث افزایش فاصله مرکز ثقل بار تا تکیه گاه شاخکها و در نتیجه ظرفیت لیفتراک خواهد گردید

 

 

تعمیرات

 

هرگز در زیر بارهای بلند شده از زمین توسط لیفتراک دستی ، اقدام به تعمیر و یا تعویض قطعات نکنید. درصورتیکه ناچاراً جهت تعمیر و یا تعویض قطعات مجبور به بالا بردن قسمت بالابرنده دکل باشید، زیر قسمت بالابرنده دکل و ریلهای داخلی را بنحوی ببندید که امکان پایین آمدن وجود نداشته باشد.

 

این کار بوسیله جرثقیل و یا تیرهای چوبی با ضخامت مناسب امکان پذیر خواهند بود. تیرهای چوبی در زیر ریلهای داخلی باید بنحوی قرار گیرد که امکان حرکت بطرف پایین و یا لغزش وجود نداشته باشد. هرگونه تعمیر و یا تعویض قطعات باید توسط افراد کارآزموده و باتجربه انجام گیرد.

 

تجهیزات و کلیدهای ایمنی هرگز نباید از وسیله نقلیه جدا و یا خارج از مدار فعالیت قرار گیرند.

همچنینی مقادیر تثبیت شده بر روی تجهیزات توسط کارخانه، نباید تغییر داده شوند.

سرویسکاران آموزش دیده شرکتها  از تماس شما بسیار خشنود و از هیچگونه کمکی در این زمینه مضایقه نخواهند نمود.

چنانچه شما مایل باشید تعمیرات و یا تعویض قطعات لیفتراک را خودتان انجام دهید می توانید قطعات یدکی مورد نیاز و با لوازم مربوطه را ازخدمات پس از فروش این شرکت تهیه نمائید.

 لطفاً توجه داشته باشید که فقط لوازم یدکی اصلی دارای ضمنت کیفیت و حداکثر بهره دهی لیفتراک خواهند بود و بهترین قطعه یدکی برای لیفتراک شما، قطعه یدکی اصلی با ابعاد و اندازه های ثابت، مرغوبیت عالی مواد اولیه و کنترل کیفیت دائمی و دقیق می باشد و یا قطعاتی که در تولید انبوه کارخانه مصرف می شود دقیقاً مشابه هستند.

در خاتمه، لازم میداند توجه شما را به این حقیقت جلب نماید که وارد آمدن هرگونه خسارات ناشی از عدم حمل و نقل مناسب دستگاه و جک پالت ، تعمیرات ناکافی ، تعویض غلط و یا مصرف قطعات یدکی غیر اصلی ، به معنی صرف نظر از تعهدات و مسئولیت کارخانه سازنده در قبال تجهیزات مربوط به دستگاه می باشد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.