بازرسی جوش در تست غیر مخرب

برای حصول اطمینان از مرغوبیت جوش و مطابقت آن با نیازمندی های طرح باید کلیه عوامل مؤثر در جوشکاری در مراحل مختلف اجرا مورد بازرسی قرار گیرد.

بازرسی جوش در تست های غیر مخرب  را می توان به سه مرحله اصلی تقسیم نمود :

 

1- بازرسی قبل از جوشکاری :

 

اعمال یک بازرسی چشمی مسؤلانه می تواند از پیدایش 80 تا 90 درصد از عیوب معمول در جوشکاری پیشگیری کند.

این بازرسی شامل اطلاع از کیفیت مورد نظر کار و شرایط بهره برداری از قطعات و مجموعه کار،مطالعه دقیق نقشه ها و مشخصات فنی،انتخاب استانداردهای اجرایی،انتخاب و ارزیابی روش های جوشکاری،انتخاب و بازرسی مصالح و مواد مصرفی،بررسی تجهیزات جوشکاری و آزمون جوشکاران و اپراتور ها و … می باشد.

 

2- بازرسی در حین جوشکاری :

 

این بازرسی به منظور اجرای صحیح عملیات جوشکاری ساخت و نصب و اطمینان از به کاربردن مصالح و مواد مصرفی درست و جلوگیری از تخلف ها ضروری است.

بازرسی قطعات متصل شونده و درزهای آماده جوشکاری،بازرسی محل های جوش و سطوح مجاور به منظور اطمینان از تمیزی و عدم آلودگی به موادی که اثرات زیان بخش بر جوش دارند،

بازرسی سطوح برشکاری شده با شعله،بازرسی ترتیب و توالی جوشکاری،

استفاده از قید و گیره ها و سایر تجهیزات به منظور کنترل پیچیدگی ناشی از جوشکاری و … از جمله بازرسی های در حین جوشکاری هستند.

 

3- بازرسی بعد از جوشکاری :

 

این بازرسی تست های غیر مخرب  به منظور درستی مجموعه ساخته شده یا نصب شده و کنترل کیفیت جوش انجام می گیرد.

 

بازرسی چشمی از نظر وجود عیوب جوش مانند ترک های سطحی،ابعاد جوش و قطعه جوشکاری شده،بازرسی تنش زدایی و سختی سنجی پس از تنش زدایی،بازرسی های غیر مخرب و … از جمله فعالیت های بازرسی بعد از جوشکاری می باشند.

 

پودر شدن سوختها در مشعل ها

روش های پودر شدن سوخت ها در مشعل ها عبارتند از :

 

 

1. به وسیله هوا صورت میگیرد.

2. به وسیله بخار صورت میگیرد.

3. بطریقه مکانیکی در دیگ بخار  صورت میگیرد.

 

میزان بخار یا آب داغ تولیدی بستگی به عوامل زیر دارد :

 

1. میزان واکنشهای احتراقی(حرارت زا) موجود در کوره

2. میزان سطوح حرارتی

3. میزان هریک از سطوح تشعشعی(Radiant )و جابجایی(Convection)

 4. نحوه سیرکولاسیون بخار یا آب داغ و ماحصل احتراق(Combustion products)

 

سوخت و هوا در بویلرها و دیگ بخار ها ممکن است از پایین(نوع معمول) و یا از بالا وارد کوره شوند .

هر دو می توانند بصورتهای یک یا دو یا سه کاناله یا افقی ساخته شوند.

 

 

گاز(Gas Burner ) در دیگ های بخار

مشعل شمعک همان شعله روشن کن است که در گازهای خانگی هم وجود دارد.

 

سوخت دیگهای بخار:

 

در بعضی از واحدها ممکن است پسمان محصولاتی را که می خواهند بیرون بریزند مجدداً جهت راندمان و هزینه نکردن دوباره برای خرید سوخت مورد استفاده در دیگ بخار  قرار دهند

مثل بعضی واحدهای صنایع نفت نظیر پالایشگاه تبریز که نفتهای نامرغوب را در کوره می سوزاند.

و یا پالایشگاههای گاز ، مایعی را که در هنگام استخراج گاز جدا شده می سوزانند و یا بعضی از واحدهای صنایع پتروشیمی و غیره محصولات جنبی نامرغوب را مورد استفاده قرار می دهند

ولی بطور کمی سوختهایی که در دیگهای بخار مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه گاز از همه سوختها مطلوب تر می باشد

 زیرا خوردگی آن در داخل کوره حداقل است و نیاز به انبار کردن ندارد، محیط زیست را آلوده نمیکند و کنترل شعله آن آسان است.

 در واحدهایی که گازوئیل و مازوت را به عنوان سوخت بکار میبرند در ابتدای راه اندازی بایستی با مشعل گازوئیل واحد را گرم نموده وسپس مبادرت به روشن کردن مشعل مازوتی کرده در هنگام استفاده از مازوت بایستی به گرم شدن مازوت توجه خاصی داشته باشید تا ویسکوزیته آن به حدی برسد که بتواند در زمان خارج شدن از مشعل به خوبی اتمیزه(Atomise ) گردد و در غیر اینصورت با پاشش سوخت روی لوله ها روبرو خواهید شد و علاوه بر آن خطر انفجار منطقه ای یا کلی را در بر خواهد داشت.

مازوت به دلیل داشتن فلزات سنگین نظیر وانادیم و سدیم که نقطه ذوبشان از درجه حرارت کوره پایین تر است و در روی لوله ها بصورت مذاب حرکت کرده با جسم لوله ترکیب و باعث خوردگی در درجه حرارت بالا میگردند.

 همچنین مازوت به سبب داشتن گوگرد موجب خوردگی در درجه حرارت پایین  در دیگ بخار میشود و با داشتن فلزات سنگین نظیر آهن و روی و حتی سرب تولید اکسیدهای مختلف کرده که بصورت خاکستر و غیره باعث گرفتگی در ایرپری هیترها و کوئیل بخار(Steamcoil ) ها و خوردگی سایشی در آنها میشود.

 

واحدهایی که از سوخت مازوت بهره میگیرند معمولاً مجهز به سیستم سوت بلوئر(Soot Blower ) جهت کربن زدایی و یا بطور کلی تمیزکاری لوله های داخل لوله بخصوص در ناحیه هایی که لوله ها دارای فین هستند.

 میباشند سوت بلوئر یا بخــــاری است که با وزش بخار روی لوله ها را تمیز میکند ویا اینکه هوایی است که به دلیل اضافه نمودن هوای اضافی کوره زیاد مناسب نمیباشد.

 

 

دیزل ژنراتور لوول

شرکت موتورهای لوول تیانجین (که بعد از این به آن موتورهای لوول گفته می شود) کارآفرین و تولید کننده مدرن موتوراست که با سرمایه گذاری مشترک چین و بریتانیا و شرکت موتورهای پرکینز راه اندازی شده است

که بعد شرکای استراتژیک جدیدی وارد کار شدند و میزان سرمایه آن گسترش و ظرفیت تولید افزایش یافت و فناوری تولید محصول دیزل ژنراتور  به روزرسانی شد تا شرایطی متناسبی با روندهای جهانی سازی محصولات موتور را فراهم آورد.

 

با کسب فناوری پیشروی جهانی، موتورهای لوول خود را به دیگران به عنوان تامین کننده انرژی در مقیاس جهانی دیکته کرد.

 

 برای چندین سال گذشته، ۱۵۰ هزار موتور دیزلی موتورهای لوول به عنوان قدرت ترجیحی کامیون ها، مجموعه ژنراتورها، ماشین آلات ساخت و ساز و کشاورزی معرفی شده اند که در سرتاسر چین و جهان مورد استفاده قرار گرفته و اسم و سهمی را از جریان و رفاه ثروت جهانی به دست آورده است.

 موتورهای لوول به ارزش هسته ای عشق، نوآوری، پیشگامی، اول گروه و دوم فرد متعهد است تا تلاش هایی در زمینه درک ماموریت و چشم انداز تلاش برای زندگی بهتر توسط ابزارهای علمی و نوآوری فناوری به دست آورد همراه با قدرت توسعه با حس قوی به مسئولیت پذیری و به برندی مستقل با توسعه سریع و ایمن.

 

شرکت موتور لوول به ایده مدیریت جامع کیفیت (TQM) متعهد است تا بهترین تامین کننده موتور برای مشتریان خود در سرتاسر جهان باشد تا بهترین موتور را برای آنها فراهم آورد.

 

کیفیت قابل اعتماد+بهبود مستمر= قدرت عالی

 

سیستم کیفیت مناسب، کیفیت عالی موتورهای TLEL را تضمین می کند. سیستم کترل کیفیت ISO/TS16949 هر مرحله از طراحی ساخت را کنترل می کند و محصول را در هنگام فروش بررسی می کند.

 در عین حال فرآیند تولیدی مدیریت دقیق تری را اجرا می کند. از طریق سیستم شناسایی ویژگی های کیفی، لوول سیستم جامع ارزیابی کنترل کیفیت را برای ارتقای بهبود توانایی جامع سیستم کیفیت انجام می دهد تا کیفیت محصول را بالا برد.

 TLEL به ایده بهبود مستمر متعهد است و مکانیسم واکنش سریعی را به اطلاعات برگشتی از مشتری برقرار کرده است.

مشکلی که ممکن است برای دیزل ژنراتور رخ بدهد می تواند آن را بدون تاخیر حل کند و کیفیت آن را ارتقا دهند و باعث خشنودی مشتری شوند.

 TLEL فرهنگ کیفیت بازارمحور را اجراسازی کرده است و روی ارتقای کیفیت تمرکز کرده است با این هدف که معایب را به صفر برسانند و به تقاضاهای مشتری با ایجاد آگاهی به بالاترین کیفیت محصولات جواب دهند و برندی درجه یک را ایجاد کنند و مدلی با کارکردی عالی را دنبال کنند و موتورهای لوول را با موفقیتی پایدار بسازند.

تفاوت های کیفی دیگ های بخار

 

مهمترین تفاوت های موجود در تولید یک دیگ بخار توسط یک تولید کننده مجاز و معتبر با یک سازنده غیر مجاز در این موضوع است.

 که معمولا سازنده های غیر مجاز دیگ بخار هیچگونه ضمنانتی برای محصول خود نمی دهند.

 انجام فرآیندهای رایج توسط یک تولید کننده  معتبر دیگ بخار (دارای پروانه استاندارد با شماره ردیابی ) عبارتند از:

 

وجود نقشه فنی بررسی شده توسط شرکت بازرسی مورد تایید سازمان استاندارد

 

کنترل صحت مواد اولیه بویلر بخار شامل ورق ها و لوله ها و مقاوم توسط بازرس از روی گواهی مواد و یا نتایج آزمایشگاه

 

کنترل فرآیندهای تولید دیگ بخار از روی نقشه تایید شده

 

انجام آزمون های غیر مخرب اجباری خواسته شده در استاندارد ملی4231

 

نظارت بر تست هیدرولیکی با فشار یک ونیم برابر فشار طراحی توسط تیم شرکت بازرسی

 

ارائه گواهی و پلاک توسط بازرس برای دیگ بخار