انتخاب گریس مناسب

  

برای کارخانه های تولید غذا , کلید موفقیت که همان محصول خوب و با کیفیت است با دستور پخت مناسب آن می باشد.

 این عوامل کاربرد دارد در نوشیدنی ها , گوشت , نان و یا محصولات لبنیاتی و همچنین برای محصولات کشاورزی .

 استفاده از روانکار غذایی در دستگاه های صنایع غذایی بسیار مهم و ضروری است و نقش اساسی در جلوگیری از آلودگی مواد غذایی ایفا می کند.

و به طور کلی روغن صنعتی  و گریس خوراکی و یا روانکار غذایی ( روانکار خوراکی ) به منظور تغییر نیافتن محصول و کالای خوراکی نقش عمده ای دارد.

 

یکی از چالش هایی که امروزه تولید کنندگان صنایع غذایی با آن روبرو هستند جلوگیری از آلودگی محصولات غذایی در هنگام تولید می باشد .

زیرا مهمترین قسمت در تولید , انتخاب بهترین و مناسب ترین گریس خوراکی یا گریس غذایی در هنگام تولید می باشد که ریسک های آلوده شدن مواد غذایی را کاهش می دهد.

 

کاربردهای زیادی در صنعت غذایی وجود دارد مثل همزن , ماشین مخصوص دمیدن , مخلوط کننده ها , پر کننده ها , کوره ها , هوای فشرده و ماشین های بسته بندی .

 درست جایی که روانکار ( روغن و گریس ) در مجاورت محصولات غذایی قرار میگیرد استفاده از یک روغن صنعتی و گریس معمولی با استانداردهای خاص روانکار خوراکی همخوانی ندارد .

 

روانکار فود گرید یا همان روغن و گریس غذایی در کاهش اصطکاک و محافظت در مقابل گرد و خاک و کاهش دما موثر می باشند.

 

بهترین برند های تولید کننده گریس خوراکی یا گریس غذایی یا گریس فودگرید و یا روغن صنایع غذایی و روغن فودگرید می توان به محصولات شرکت های کلوبر آلمان , مولی کوت , روغن و گریس شل , توتال , کاسترول , ماتریکس اشاره کرد.

 

روغن توتال و کاسترول تا حدودی کلی تر هستند ولی کلوبر و مولی کوت و ماتریکس گریس های غذایی مناسبی دارند .

 

روغن صنعتی و گریس صنعتی امروزه از تنوع زیادی برخوردار است در همین راستا توصیه میشود بهترین نوع آن انتخاب شود که دستگاه و محصولات را فاسد نکند .

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.