بسته بندی با کارتن

همانطور که در موارد قبلی اشاره شد حتما می بایستی در بسته بندی کالاها شرایط نگهداری حمل و نقل و ..... در مورد کالا در نظر گرفته شود تا کالا بدون عیب ونقص به دست مصرف کننده برسد .

برای مثال اگر کالایی شکننده است حتما در طراحی و نحوهء بسته بندی و کارتن  آن به گونه ای می بایستی عمل کرد تا آن کالا در مسیر رسیدن به دست مصرف کننده از بین نرود .

 

حالا برای به دست آوردن کیفیت خوب در بسته بندی با توجه به تمامی موارد مذکور می بایستی واحد طراحی تمام شرایط را در نظر گرفته و با ابتکار عمل خود یک نوع بسته بندی خوب ومتناسب را طراحی نماید تا اینکه اگر محصولی نیاز به بسته بندی گران قیمت نداشته باشد از متریال گرانقیمت و نامتناســـــــــب استفاده نگردد و با صرف هزینه درست محصول بسته بندی شده تا به دست مصرف کننده برسد و بالعکس اگر نیاز به صرف هزینه بیشتر جهت محافظت بجا از محصول می باشد در این مورد صرفه جویی نا بجا به عمل نیاید .پس از طراحی درست و متناسب نوبت مرحله تولید جعبه های بسته بندی می باشد .

 

 صفحه اول که در صورت عدم دقت و مهارت لازم حتی با استفاده از موارد اولیه گرانقیمت نیز کیفیت خوبی را به دست نخواهیم آورد که متاسفانه در این مورد در ایران به اشکالات بسیار ساده و در عین حال مخرب برخورد نموده ایم که شرکت های مهم با عدم آگاهی به مسائل فنی و نحوه ء درست کار با ماشین آلات ضمن صرف هزینه های سنگین و نابجا باز هم به کیفیت مطلوب و قابل قبولی دست نمی یابند . و افسوس که می شود این هزینه ها در جای درست و بجا صرف گردد ولی اینطور نمی شود.

جالب اینجاست که برخی به این باورهستند که با خرید ماشین آلات بسیار گرانقیمت  و کارتن می توانند عدم آگاهی پرسنل تولید خود از مسائل اپراتوری را پوشش دهند که با این کار نتیجه معکوس می گیرند .

 

در موردی نگران کننده مشاهده شد که محموله های زیادی از کارتن های تولید شده توسط یک شرکت بزرگ توسط ماشین آلات گران قیمت عودت داده شده بود حال اینکه همان کارتنها توسط یک ماشین بسیار ساده و ارزانقیمت در یک شرکت کوچک تولید وارسال می شد و هیچگونه ایرادی نیز نداشت .

 

فقط تفاوت این دو شرکت در آگاهی و عدم آگاهی پرسنل تولید آنها و اینکه عدم توجه لازم توسط واحد تولید در شرکت بزرگتر بود که منجر به از بین رفتن مقادیر زیادی مواد اولیه خوب شامل چسب مرکب و کاغذ شده بود.

باید بدانیم هدف از ذکر این مثال زیر سئوال بردن کارایی و توانایی های ماشین های پیشرفته نیست بلکه بدلیل عدم تسلط کامل حتی با ماشین آلات مجهز نیز نمی توان کیفیت مطلوبی را ارائه نمود .

 

حال اینکه از توانایی های امکانات کارخانه ها به راحتی غافل می شویم و هیچگونه تلاشی برای استفاده بهینه از امکانات موجود در کارخانه ها صورت نمی گیرد .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.