پس از توضیح در خصوص چاپ افست به بحث لمینیشن و علت بکار گیری این پروسه میپردازیم بطور کلی علت ارائه روش لمینیشن ضعف چاپ در کارتن میباشد بعبارتی امکان ارائه و تولید کارتن با چاپ با کیفیت بالا میسر نبوده و یکی از عوامل که مشتری را به سمت کالا جذب می نماید چاپ و دستگاه تامپو روی کارتن یا ظرف مورد استفاده می باشد
بطوریکه مشتری با اولین نگاه به بسته بندی یک کالا مجذوب چاپ و کیفیت چاپ بسته می شود در ساخت کارتن امکان چاپ با کیفیت بالا میسر نبود که این ضعف با ارائه روش لمینیشن از بین میرود .
کالاهائی وجود دارند که فقط با روش بسته بندی کارتنی قابل عرضه به بازار بوده و بدلیل ضعف چاپ در کارتن از جذابیت و فروش کالا کاسته شده بود بعنوان مثال میتوان لوازم خانگی ( جاروبرقی – پلو پز- مونیتور – تلویزیون و... ) را نام برد در یک دهه قبل شاید کارتن های وسایل خانگی فاقد کیفیت چاپ خوب و جذاب بود ولی امروزه کارتن های مورد مصرف در لوازم خانگی با چاپ با کیفیت بالا عرضه میشود که این امر منجر به افزایش فروش و سهم بازار کارخانه های این صنف شده است.
امروزه صنعت لمینیشن در صنایع قوطی سازی – پلاستیک – مقوا سازی و... بروشهای مختلف و با هدف های مختلف کاربرد دارد.
در روش لمینیشن کارتن ابتدا مقوای توپر که با چاپ افست و با کیفیت بالا چاپ شد توسط دستگاه لمینیشن بر روی سینگل فیس لمینه شده و از یک سیستم نقاله حرارتی عبور داده شده و سپس به دستگاه دایکات و لبچسب زنی ارسال میگردد که در بالا در این خصوص توضیح داده شده است.
نتیجه گیری:
اجرای یک بسته بندی مناسب و با کیفیت چاپ بالا و دستگاه تامپو علاوه بر اینکه کا لا را محافظت مینماید . منجر به رضایت مشتریان و افزایش فروش شرکتها می شود .
و این روش یکی از بهترین روشهای حفظ کالا تا مصرف نهائی است.
با توجه به توضیحاتی که در مورد لمینیشن داده شد امروزه شرکتهای لوازم خانگی / خدمات پس از فروش / شرکتهای تامین کننده قطعات یدکی خودرو ( ایساکو – ساپکو یدک -... خدمات پس از فروش با پیاده سازی سیستم لمینیشن در بسته بندی محصولات خود توانسته اند .
رشد چشمگیری در بازار کسب و کار و حفظ و نگهداری کالا بوجود آورند .
در پایان یادآور می گردد فروش محصولات خانگی و لوکس وقطعات یدکی خودرو کاملا ارتباط مستقیم با نوع بسته بندی آن دارد .
به طوریکه لوکس بودن بسته بندی تاثیر مستقیم بر افزایش فروش محصولات دارد .
با افزایش استفاده از لمینه فروش افزایش و بالعکس با کاهش استفاده از لمینه فروش کاهش می یابد